سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبارز

عوامل پیشرفت همه جانبه کشور؟

 عوامل پیشرفت همه جانبه کشور؟

 

 

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران سووال مهر امسال را مطرح کرد و از دانش آموزان خواست عوامل و موانع پیشرفت همه جانبه و نیز راه‌های از میان برداشتن این موانع را بیان کنند.

 

به گزارش ایرنا، احمدی نژاد که صبح یکشنبه در مراسم بازگشایی مدارس سخن می‌گفت، افزود: دو سال قبل سووالم درباره عدالت و سال گذشته درباره مهرورزی بود که خوشبختانه مورد استقبال وسیع دانش آموزان و فرهنگیان عزیز قرار گرفت.

 

مراسم بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ? ?? - ???با حضور رییس جمهوری در مدرسه راهنمایی دخترانه حجاب‌از مجتمع‌آموزشی پاسداران آسمان منطقه ? ??تهران واقع در پایگاه یکم شکاری مهرآباد جنوبی برگزار شد.

 

رییس جمهوری تصریح کرد:امسال می‌خواهم سووال را درباره تعالی همه جانبه کشور مطرح کنم.

 

احمدی نژاد اظهار داشت: تعالی همه جانبه کشور یعنی پیشرفت همه جانبه کشور، یعنی پیشرفت علمی، صنعتی، فناوری، کشاورزی، اقتصادی ، فرهنگی و اخلاقی.

 

وی گفت: ملت ما شایسته نشستن بر قله‌های جهانی است . ملت ما شایستگی آن را دارد که درهمه زمینه‌ها در مقابل و پیشاپیش همه ملت‌ها قرار گیرد.

 

رییس جمهوری‌اضافه کرد: ملت ما شایسته فتح قله‌های بلند است. امروز باید برای تعالی همه جانبه کشور دست به دست هم بدهیم.

 

احمدی نژاد افزود: سووال این است "عواملی که ما را در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار می‌دهد، چیست ؟"

 

وی سپس توضیح داد: همبستگی و وحدت ، کار علمی و علم آموزی ، ایمان به خدا، دلسوزی برای یکدیگر ، عشق به هموطن ، عشق به خدا،عشق به ایران عزیز، کار ،تلاش و مجاهدت پیگیر، خلاقیت و نگاه به قله‌های بلند و آرمانهای الهی همه اینها عواملی هستند که ما را به قله پیشرفت همه جانبه هدایت و ما را در این مسیر یاری می‌کنند.

 

رییس جمهوری همچنین پرسید: " عوامل پیشرفت ، راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست و چه چیزهایی مانع پیشرفت ماست؟

 

احمدی نژاد سپس افزود :تفرقه ، سستی ، آسیب پذیری فرهنگی ، عدم شناخت دشمنان و توطئه‌های آنها ، عدم دفاع جانانه در مقابل هجوم دشمنان، از دست دادن خودباوری ، شجاعت ، ابتکار و خلاقیت و از دست دادن فرصت‌ها از موانع پیشرفت است.

 

رییس جمهوری اضافه کرد:سووال دیگر این است که موانع پیشرفت کدامند و چه کنیم‌تا موانع را از پیش رو برداریم و با سرعت به سمت قله‌ها حرکت کنیم؟

 


عملیات رو ا نی

جهاد وبلاگ نویسی


گسترش و انقلاب فن آوری و اطلاعات در جهان ، عملیاتهای نظامی و روانی را دچار تحولی عظیم نموده و عملیاتهای اطلاعاتی در فضای اینترنت به ابزاری قوی در راستای تهاجم ، تضعیف و حتی نابودی حکومتها ،دولتها و فرهنگها بدل شده است.و شاید به جرات بتوان گفت جایگاهش حتی از ابزار نظامی نیز فراتر رفته است.
توماس فریدمن تحلیلگر سیاسی آمریکا که اسلام را دشمن غرب خوانده می گوید:
ما نباید تنها به فکر سرکوب تروریسم(!)باشیم بلکه باید به جنگ ایدئولوژی و دیکتاتوری دینی برویم و جنگ با این دشمن تنها با ارتش ممکن نیست.
ادامه مطلب...

فضایل امام علی

 

فضائل امام على (علیه السلام)

مقدمه

مقدمه

مقدمه

شخصیت عظیم و گسترده امیر المؤمنین على علیه السلام وسیعتر و متنوعتر از این است که یک فرد بتواند در همه جوانب و نواحى آن وارد شود و توسن اندیشه را به جولان آورد.براى یک فرد،حد اکثرى که میسر است این است که یک یا چند ناحیه معین و محدود را براى مطالعه و بررسى انتخاب کند و به همان قناعت ورزد.

یکى از جوانب و نواحى وجود این شخصیت عظیم،ناحیه تاثیر او بر روى انسانها به شکل مثبت‏یا منفى است و به عبارت دیگر«جاذبه و دافعه‏»نیرومند اوست که هنوز هم نقش فعال خود را ایفا مى‏نماید و در این کتاب درباره‏اش گفتگو شده است.

شخصیت افراد از نظر عکس العمل سازى در روحها و جانها یکسان نیست.به هر نسبت که شخصیت حقیرتر است کمتر خاطرها را به خود مشغول مى‏دارد و در دلها هیجان و موج ایجاد مى‏کند،و هر چه عظیمتر و پرنیروتر است‏خاطره انگیزتر و عکس العمل سازتر است،خواه عکس العمل موافق یا مخالف.

شخصیتهاى خاطره انگیز و عکس العمل ساز،زیاد بر سر زبانها مى‏افتند،موضوع مشاجره‏ها و مجادله‏ها قرار مى‏گیرند،سوژه شعر و نقاشى و هنرهاى دیگر واقع مى‏شوند،قهرمان داستانها و نوشته‏ها مى‏گردند.اینها همه،چیزهایى است که در مورد على علیه السلام به حد اعلى وجود دارد و او در این جهت‏بى‏رقیب و یا بسیار کم رقیب است.گویند محمد بن شهر آشوب مازندرانى-که از اکابر علماى امامیه در قرن هفتم است-هنگامى که کتاب معروف مناقب را تالیف مى‏کرد،هزار کتاب به نام‏«مناقب‏»که همه درباره على علیه السلام نوشته شده بود در کتابخانه خویش داشت.این یک نمونه مى‏رساند که شخصیت والاى مولى در طول تاریخ چقدر خاطرها را مشغول مى‏داشته است.

امتیاز اساسى على علیه السلام و سایر مردانى که از پرتو حق روشن بوده‏اند این است که علاوه بر مشغول داشتن خاطرها و سرگرم کردن اندیشه‏ها،به دلها و روحها نور و حرارت و عشق و نشاط و ایمان و استحکام مى‏بخشند.

فیلسوفانى مانند سقراط و افلاطون و ارسطو و بو على و دکارت نیز قهرمان تسخیر اندیشه‏ها و سرگرم کردن خاطرها هستند.رهبران انقلابهاى اجتماعى مخصوصا در دو قرن اخیر،علاوه بر این،نوعى تعصب در پیروان خود به وجود آوردند.مشایخ عرفان پیروان خویش را احیانا آنچنان وارد مرحله‏«تسلیم‏»مى‏کنند که اگر پیر مغان اشارت کند سجاده به مى رنگین مى‏نمایند.اما در هیچ کدام از آنها گرمى و حرارت توام با نرمى و لطافت و صفا و رقتى که در پیروان على،تاریخ نشان مى‏دهد نمى‏بینیم.اگر صوفیه از دراویش لشکرى جرار و مجاهدانى کار آمد ساختند،با نام على کردند نه به نام خودشان.

حسن و زیبایى معنوى که محبت و خلوص ایجاد مى‏کند از یک مقوله است،و سیادت و منفعت و مصلحت زندگى که کالاى رهبران اجتماعى،و یا عقل و فلسفه که کالاى فیلسوف است،و یا اثبات سلطه و اقتدار که کالاى عارف است،از مقوله‏هاى دیگر.معروف است که یکى از شاگردان بو على سینا به استاد مى‏گفت اگر تو با این فهم و هوش خارق العاده مدعى نبوت شوى،مردم به تو مى‏گروند،و بو على سکوت کرد.تا در سفرى در فصل زمستان که با هم بودند،سحرگاه بو على از خواب بیدار شد و شاگرد را بیدار کرد و گفت:تشنه‏ام،قدرى آب بیاور.شاگرد تعلل کرد و شروع کرد به عذر تراشیدن.هر چه بو على اصرار کرد،شاگرد حاضر نشد در آن زمستان سرد بستر گرم را ترک کند.در همین وقت فریاد مؤذن از بالاى ماذنه بلند شد که‏«الله اکبر،اشهد ان لا اله الا الله،اشهد ان محمدا رسول الله‏».بوعلى فرصت را مناسب دید که جواب شاگرد را بدهد.گفت:تو که مدعى بودى اگر من ادعاى پیغمبرى کنم مردم ایمان خواهند آورد،اکنون ببین فرمان حضورى من به تو که سالها شاگرد من بوده‏اى و از درس من بهره برده‏اى آنقدر نفوذ ندارد که لحظه‏اى بستر گرم را ترک کنى و آبى به من بدهى،اما این مرد مؤذن پس از چهار صد سال فرمان پیغمبر را اطاعت کرده،از بستر گرم خارج شده و رفته بر روى این بلندى و به وحدانیت‏خدا و رسالت او گواهى مى‏دهد.ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا!

آرى فیلسوفان شاگرد مى‏سازند نه پیرو،رهبران اجتماعى پیروان متعصب مى‏سازند نه انسانهاى مهذب،اقطاب و مشایخ عرفان ارباب تسلیم مى‏سازند نه مؤمن مجاهد فعال.

در على،هم خاصیت فیلسوف است و هم خاصیت رهبر انقلابى و هم خاصیت پیر طریقت و هم خاصیتى از نوع خاصیت پیامبران.مکتب او،هم مکتب عقل و اندیشه است و هم مکتب ثوره و انقلاب و هم مکتب تسلیم و انضباط و هم مکتب حسن و زیبایى و جذبه و حرکت.

على علیه السلام پیش از آنکه امام عادل براى دیگران باشد و درباره دیگران به عدل رفتار کند،خود شخصا موجودى متعادل و متوازن بود.کمالات انسانیت را با هم جمع کرده بود.هم اندیشه‏اى عمیق و دور رس داشت و هم عواطفى رقیق و سرشار.کمال جسم و کمال!218 روح را توام داشت.شب،هنگام عبادت از ما سوى مى‏برید و روز در متن اجتماع فعالیت مى‏کرد.روزها چشم انسانها مواسات و از خود گذشتگى‏هاى او را مى‏دید و گوشهایشان پند و اندرزها و گفتارهاى حکیمانه‏اش را مى‏شنید،و شب چشم ستارگان اشکهاى عابدانه‏اش را مى‏دید و گوش آسمان مناجاتهاى عاشقانه‏اش را مى‏شنید.هم مفتى بود و هم حکیم،هم عارف بود و هم رهبر اجتماعى،هم زاهد بود و هم سرباز،هم قاضى بود و هم کارگر،هم خطیب بود و هم نویسنده.بالاخره به تمام معنى یک انسان کامل بود با همه زیباییهایش.

مجموعه آثار جلد 16 صفحه 215

استاد شهید مرتضى مطهرى

على (ع) اسوه انسانیت

على (ع) اسوه انسانیت

تمام انسان‏ها در زندگى خود به دنبال‏«اسوه و الگو»مى‏باشند،و سعى مى‏کنند حرکات و گفتار خویش را همانند آن الگوها انجام دهند،خواه آن الگوها خوب باشند و یا بد،و خواه در کارهاى مطلوب باشد و یا نا مطلوب.

دین اسلام نیز این قانون کلى انسان‏ها و خواسته آنان را مورد تایید قرار داده،و در هر زمانى الگو و یا الگوهایى تعیین کرده،و مردم را به تبعیت از آنان سفارش نموده،و تخلف از این کار را موجب کیفر و عقاب دانسته است.

تمام انبیاى الهى از اول خلقت‏بشر،هر کدام الگو و اسوه پاک و بدون نقص براى پیروان خود بودند،و رسول خدا نیز طبق آیات زیادى از قرآن مجید به عنوان اسوه و الگو معرفى شده،و اطاعت او،اطاعت پروردگار عالم معرفى گردیده است.

...

----------------------------------------------

دوران زندگانی امام مهدی

با نام خداوند زبان باز کنم        باذکر ائمه سخن آغاز کنم

 زندگانی امام را می توان به سه دوره تقسیم کرد.

1_ازتولدتا شهادت پدرش که پنج سال داشت.

2_دوره ی غیبت صغری که از 6سالگی شروع شد تا 74سالگی ادامه داشت.

3_دوره ی سوم زندگی امام که از سال 329 هجری آغاز شدکه به نام غیبت کبری.         

 

20عمل برای خشنودی امام زمان

۱.کمک و صدقه به محرومین به نیت سلامتی و دور کردن غم و اندوه از امام زمان (عج)

۲.نماز اول وقت باعث خوشحالی حضرت مهدی (عج) می شود و بهتر از آن این که ثواب آن را به خود ایشان تقدیم کنید.

۳.صلوات فرستادن زیباترین هدیه است به همراه و عجل فرجهم مثلا روزی 100 مرتبه

۴.تلاوت قرآن بخصوص سوره های : یس و نبا و عصر و واقعه و ملک بعد از نماز و تقدیم به اموات و شیعیان حضرت که وارثی ندارند.

۵.به نیابت از امام زمان (عج) به حج و زیارت ائمه بروید یا دیگران را به زیارت بفرستید ( حج و کربلا و مشهد و جمکران و امامزاده ها و ... )

۶.به والدین خود خدمت کنید مطمئن باشید قلب عالم امکان حضرت مهدی (عج) را خشنود کرده اید.

۷.در فراق جدائی از آقا دعای ندبه (جمعه ها صبح ) و دعای غیبت امام زمان را بخوانید (اللهم عرفنی نفسک ... ) بعد از نماز عصر جمعه.

۸.تاکید حضرت بقیه الله الاعظم به مومنین در خواندن نماز شب و زیارت عاشورا و جامعه کبیره.

۹.خواندن نماز امام زمان (عج) مانند (نماز صبح) تنها (ایاک نعبد و ایاک نستعین) را 100 مرتبه تکرار کنید. (هر وقت)

۱۰.احترام و خدمت به سادات و دوستان حضرت به نیت خوشحال کردن امام زمان (عج).

۱۱.بعد از هر نماز برای فرج امام زمان (عج) زیاد دعا کنید.(کوچک ترین آن اللهم عجل لولیک الفرج)

۱۲.اشاعه فرهنگ شناخت حضرت مهدی بین دوستان با بیان فضائل آقا (برپایی مجالس اهل بیت و مداحی و نوشتن کتاب و شعر و ... ).

۱۳.اگرحاجتی دارید خالصانه با حضور قلب زیارت آل یس و نماز استغاثه معرفت بیشتر به حضرت را در خواست کنید.

۱۴.همواره یاد و انتظار ظهور آن بزرگوار را با دعا در خود تقویت و از پرورگار توفیق معرفت بیشتر به حضرت را در خواست کنید.

۱۵.گریستن و گریاندن در فراق آن امام همام به خصوص مظلومیت جدش سیدالشهدا(ع) و عمه بزرگوار ایشان حضرت زینب (س)

۱۶.دعای عهد اللهم رب النور ... در تمام کارهایتن را با مولا پیمان ببندید.

۱۷.همواره دشمنان حضرت و جد مظلومشان را لعن و نفرین کنید. (مناسب ترین زمدر حال سجده و قنوت بعد از نماز و ایام مصیبت ائمه و هنگام زیارت)

۱۸.نفی گناهان که هر چه از آنها دور شوید به حضرت نزدیک تر می شود (غیبت و دروغ و تهمت و نگاه حرام و اسراف و ...)

۱۹.خواندن دعای توسل و شفیع قرار دادن ایشان نزد خدا و دعای غریق (یا اللهیا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک) (مثلا در قنوت)

۲۰.از فقرا و بیماران و خانواده های بی پناه غافل نشوید با آنها نشست و برخواست کنید و تا حد توان مشکلاتشان را نمائید.


همه با هم در جهاد روز قدس

گردانهای القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس تداوم استمرار در برابر اشغالگران را اعلام نمود

در بیانیه این گردانها که نسخه ای از آن در اختیار خبرنگار خبرگزاری قدس ( قدسنا) در غزه قرا گرفت آمده است: در آستانه روز جهانی قدس فرزندان قدس از قضیه قدس شانه خالی می کنند... در آستانه روز جهانی قدس توطئه ها علیه امت عربی و اسلامی بویژه در عراق، فلسطین، صومالی و افغانستان افزایش یافته است اما به رغم همه این توطئه ها ما همچنان قدرتمند هستیم و معتقدیم این دشمن ترسو بسیار ضعیفتر از آنچیزی است که تبلیغ می کند.
در این بیانیه تاکید شده است: قدس امروز و در آستانه روز قدس تحت آتش اشغالگران قراد ردارد و به صاحبان اصلی اش اجازه داده نمی شود در صحن مسجد الاقصی نماز بپا دارند.
براساس این بیانیه گردانهای القدس اعلام کردند: در روز جهانی قدس مسلمانان و موحدان امت عربی و اسلامی را به کمک برای آزادی قدس فرامی خوانند آیا پاسخگویی است.
ما خوب می دانیم که یهودیان با شیوه های سرکوبگرانه به کوج اجباری مردمانمان اقدام کردند اما به آنها می گوییم ما اینجا باقی خواهیم ماند و از یک وجب خاکمان عقب نشینی نخواهیم نمود

یادمان باشد بنیانگذار روز قدس امام راحل میباشد